חברת גוליבר הפכה מאז הקמתה ב-2001 לשם דבר בתחום התיירות בישראל. החברה משווקת מגוון רחב של מוצרי תיירות – טיסות, חבילות נופש, טיולים מאורגנים, מלונות, השכרת רכב ועוד – כאשר ב-2017 השתמשו בשירותי החברה, על פי הנתונים שהיא מספקת, כ-200,000 איש.
אז איך מזמינים?
ההתבססות של גוליבר על המדיה הדיגיטלית – אתר אינטרנט ואפליקציה בעיקר – הוציאה מהתמונה את אופן הרכישה המסורתי של כרטיסים דרך סניפים פיזיים המפוזרים בערים השונות. זה לא אומר שאי אפשר לקבל מענה אנושי במהלך ההזמנה, ממש לא. לגוליבר יש מוקד שירות לקוחות והזמנות טלפוני, שלפי החברה מספק שירות גם אחרי השלמת ההזמנה.
נכון לנקודת הזמן הנוכחית של המחצית השנייה של שנת 2018, מדובר בעמלות המגיעות לסכומים לא מבוטלים: הזמנה טלפונית כרוכה בתשלום דמי טיפול בגובה של 35 דולרים לאדם במקרה של הזמנת מוצר תיירותי הקשור לחו”ל, או 35 שקלים ואדם בהזמנות של מוצרים בגבולות מדינת ישראל.
התנאים שמשפיעים על העסקה
נקודה חשובה נוספת היא המחירים המוצגים באתר או באפליקציה עבור מוצרי התיירות השונים. כפי שמצהירה חברת גוליבר, המחירים האלה רלוונטיים אך ורק להזמנה דרך הפלטפורמות הדיגיטליות, בלי קשר לשאלת העמלה בה עסקנו קודם לכן.